به بهانه ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار

آمار مطالب

کل مطالب : 1892
کل نظرات : 75

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز :
باردید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید سال :
بازدید کلی :
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : سید محمد سیداصیل
تاریخ : سه شنبه 21 ارديبهشت 1395
نظرات

پاسدار نامی است حک شده بر پیشانی حادثه‌های سرخ که تیغ عشق در مدار شورشی شگفت، عاشقانه در حضوری به حجم رشادت، پنجره‌ای به خلوت خدا گشودند و حسین (ع) امام ابدی تمام شیدایان که روشنی را بر دل خاموشان نازل کرد و الفبای سرود آزادگی را بر دل‌های بی‌جان نوشت و چراغ شهادت را با کلمات سرخ عاشورا تا همیشه بر پیشانی تاریخ حک کرد.

روز پاسدار یادآور عزم غرورآفرین فهمیده‌های ‌مکتب و اندیشه حسین (ع) است، گرامی باد روز پاسدار باطن چشمه‌سار و تمثیل کرامت بهار.

سلام بر شما ای عباس‌های حادثه که در جاده سرخ ایثار و در مسیر ولایت پاسدار ارزش‌های انقلابید، گرامی باد روز پاسدار که از جنس شهیدان و هم‌پیمان با سربازان اسلام که با پرچم‌داری آرمان‌های اباعبدالله (ع) تفسیرگر راه حسین هستند و پاسدار یعنی روییدن و بالیدن و مردانه مُردن در مکتب حسین (ع) که تنها با واژه حسین (ع) معنا می‌شود.

پاسداران، مردانی با آرمان‌های مکتبی انسانی هستند که در حساس‌ترین لحظات تاریخ از میان خلق برمی‌خیزند و همچون دژی مستحکم مردانه و شجاعانه برای رسیدن به حق و حقیقت و حفظ آن گام برمی‌دارند.

نامگذاری سالروز ولادت سالار شهیدان به نام روز پاسدار به این دلیل است که پاسدار آرمانی بزرگ و مقدس دارد و آن حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب برپا شده است و رایحه تحقق آن را بر جهان امروز دارد و دامنه این آرمان تا زمان حکومت عدل جهانی حضرت مهدی (عج) نیز گسترده است.

یاد و خاطره جانفشانی‌ها، رشادت‌ها و دلیری‌های پاسداران به ویژه سرداران شهید در عرصه‌های جهاد و شهادت هرگز از لوح خاطره‌ها پاک نمی‌شود و تا ابد بر صحیفه اذهان ماندگار می‌ماند.

روز مبارک سوم شعبان‌المعظم را که روز طلیعه پاسدار و پاسداری از مکتب مترقی اسلام است به عموم هم‌میهنان و به‌ویژه پاسداران انقلاب اسلامی تبریک عرض می‌کنم و به حق باید این روز معظم را روز پاسدار بنامیم.

روز ولادت با سعادت بزرگ پاسدار قرآن کریم و اسلام عزیز است، پاسداری که هر چه داشت در راه هدف اهدا کرد و اسلام عزیز را از پرتگاه انحراف رژیم طاغوت بنی‌امیه نجات داد...

اگر فداکاری پاسداران عظیم‌الشأن اسلام و شهادت جوانمردانه پاسداران و اصحاب فداکار او نبود، اسلام در خفقان رژیم بنی‌امیه و رژیم ظالمانه آن وارونه معرفی می‌شد و زحمات نبی اکرم (ص) و اصحاب فداکارش به هدر می‌رفت و در این دوران سیاه بود که امام حسین (ع) آن عصاره نبوت و یادگار ولایت، جان خود و عزیزانش را فدای عقیده خویش کرد تا در امتداد تاریخ، خون پاک او بجوشد و دین خدا را آبیاری کند.

سلام و صلوات خداوند بر روان پاک آن حضرت و خاندان و یاران باوفایش که ما را از ظلمت جاهلیت به نور اسلام هدایت کرد.

آری پاسدار آرمان بزرگ و مقدسی دارد، این آرمان، حفظ و نگهبانی از نظام و حکومتی است که بر اساس اسلام ناب محمدی (ص) برپا شده و مدعی تحقق آن در جهان امروزی است و البته دامنه این آرمان تا حکومت عدل جهانی امام عصر (عج) گسترده شده است.

ایثار و فداکاری برای حفظ نظام مقدس جمهوری اسلام و دستاوردها و اصول آن آرمانی است که پاسدار با درس‌آموزی از حماسه حسینی آن را خواسته اصلی خود قرار داده است.

از این نگاه پاسدار، حسینی و عاشورایی است و همواره آماده حفظ این نظام و حکومت اسلامی و فداکاری و جانفشانی در راه آن است و از ویژگی‌های برجسته دیگر پاسداران واقعی، اعتقاد و التزام قلبی و عملی به ولایت مطلقه فقیه است.

پاسدار، مطیع محض ولی امر انقلاب اسلامی و امام و رهبر خویش است و در این راه از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کند و تا جان در بدن دارد حافظ و نگهبان این نظام و انقلاب است.

فرارسیدن ایام پرخیر و برکت شعبان‌المعظم که با نسیم زیبای اعیاد و ولادت ائمه اطهار (ع) به ویژه سوم شعبان میلاد با سعادت حسین (ع) و روز پاسدار چهارم شعبان خجسته میلاد علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس و روز جانباز و پنجم شعبان میلاد زینت ساجدین حضرت امام سجاد (ع) و نیمه شعبان با ولادت با سعادت ولی‌عصر امام زمان (عج) معطر و همراه گشته و تمام مؤمنان و مخلصان و رهروان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) را عطر تبریک و تهنیت گفته و چه فرخنده و مبارک است با شرافت مقام پاسداران، این حافظان مرزهای شرف و آزادگی در خجسته زاد روز پربرکت امام حسین (ع) و چه زیباست، تقارن ولادت حضرت ابوالفضل العباس با روز جانباز، علمداران نام‌آور حماسه کربلا، عزیزانی که نهاد و حجم واقعی شجاعت و فرزانگی بودند و پرچم خونین انقلاب حسینی را با نثار جان خویش بر فراز قلل مرتفع تاریخ به اهتزاز درآوردند.

....................................

یادداشت از حسین بخشی

 

منبع: http://www.farsnews.com


تعداد بازدید از این مطلب: 475
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








********به وبلاگ من خوش آمدید********* خدایا مرا ببخش / مرا فهمی ده تا فرامین وحکمت هایت را درک کنم/ و مرا فرصتی دیگر برای بهتر بودن ده تا دستهاو زبان تو شوم . آمین یا رب العالمین


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود